Pavel Badea Primar al Craiovei - Stirile pe blog

Stirile pe blog

Vorbe.Fapte

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

vineri, 24 iunie 2011

Pavel Badea Primar al Craiovei

Pavel Badea: Ştiinţa ar trebui să fie a Craiovei

Candidat la Primăria Craiova în 2012, fost fotbalist, în prezent consilier local şi om de afaceri, liberalul Pavel Badea vrea să folosească experienţa de zece ani în străinătate pentru a schimba faţa oraşului. Badea a declarat într-un interviu acordat GdS că vrea să termine Sala Polivalentă cu bani de la bugetul local şi că ar cumpăra Universitatea Craiova de la Adrian Mititelu.
GdS: De la fotbal la afaceri, de la consilier local la fotoliul de primar? De ce?
P.B.: Pentru că, după zece ani în străinătate, am văzut ce înseamnă să oferi oamenilor un trai decent, într-un oraş civilizat. Din momentul în care m-am întors în ţară, am văzut că suntem departe. Şi am trăit trei ani în Elveţia, trei ani în Coreea, trei-patru ani în Japonia. Consider că nu avem minimul necesar pentru a ne considera o capitală de euroregiune. Eu sunt mai mult decât naţionalist, sunt regionalist.
GdS: Şi ce veţi face concret?

P.B.: Avem mari probleme la infrastructura oraşului, la canalizare, apă, baze sportive, la ceea ce înseamnă siguranţa cetăţeanului, curăţenie.
GdS: Aceste lucruri au fost începute deja, sunt proiecte europene care trebuie implementate.
P.B.: S-au făcut paşi înainte, de aceea Antonie Solomon a câştigat simpatia oamenilor. El a făcut lucruri bune, care trebuie continuate. E nevoie de o viziune mai mare decât avea Solomon. Eu cred că pot emite pretenţia că am o viziune chiar mai bună decât a lui, pentru că el a văzut ceea ce era pe afară în plimbările pe care le-a făcut alături de mine. A venit la mine în Elveţia de mai multe ori, a fost în Europa câte patru-cinci zile. Comparativ cu el, eu am stat zece ani acolo şi mi-am făcut o idee despre ceea ce este necesar.
GdS: Cum v-aţi simţi candidând împotriva lui?
P.B.: Nu aş avea nici un fel de problemă, suntem prieteni, suntem chiar rude prin alianţă. Cu nici unul dintre candidaţi nu am vreo problemă. Eu intru sincer şi dezinteresat în această competiţie pentru că am tot ce-mi trebuie.
GdS: Se spune că sunteţi unul dintre cei mai bogaţi craioveni.
P.B.: Sunt foarte bogat. Am o familie sănătoasă, am doi copii frumoşi, o soţie frumoasă. Financiar, nu mă consider un om foarte bogat, ci un om care a reuşit în mulţii ani de carieră sportivă să-şi asigure un trai decent după terminarea profesiei.
GdS: Cum e bine să fie primarul: bogat sau sărac?
P.B.: Bogat. Asta denotă că a reuşit din punct de vedere financiar. Eu am reuşit să fiu un bun administrator al firmelor mele. Sunt doctor în economie, dar nu ştie nimeni, pentru că nu mi-a plăcut să bat toba, mi-am văzut de treabă.
GdS: Aţi mai construi fântâni arteziene?
P.B.: Sunt suficiente. Consider că ele au fost de bun augur pentru Craiova. Au venit prieteni din Elveţia în vara lui 2008 şi au fost impresionaţi de centru. În ultima perioadă însă, Bănia a scăzut la capitolele curăţenie şi la siguranţă.
GdS: Mai aşteptăm banii de la Bucureşti sau finalizăm Polivalenta cu fonduri locale?
P.B.: Ar fi potrivit să nu mai aşteptăm mulţi ani. Eu aş investi în finalizarea Sălii Polivalente din bugetul local. De 14 ani avem mereu promisiuni de la Bucureşti, dar ne-am săturat. În 2010, am avut banii alocaţi de către Compania Naţională de Investiţii, dar ni i-au luat şi i-au redistribuit. Este un vot de blam extraordinar pentru toţi oamenii politici din regiune.
GdS: Despre Solomon aveţi numai cuvinte frumoase. Despre viceprimarul Mărinică Dincă?
P.B.: Poate sunt răutăcios, dar nu găsesc nici un lucru bun pe care să-l fi făcut. I-a schimbat pe toţi de la Regii, i-a bulversat, iar în cadrul primăriei este o stare de tensiune şi confuzie. Nu sunt de acord cu comasarea direcţiilor din primărie şi, când l-am întrebat de ce, a zis că aşa vrea el. Lipsa de comunicare este unul dintre motivele pentru care sunt în dezacord cu el. Este refractar şi agresiv în decizii. Mărinică Dincă nu are nici o şansă în faţa mea, dacă va candida.
GdS: Cum va arăta Craiova cu cele două pasaje care vor fi construite?
P.B.: Pasajul subteran este inoportun, deoarece nu rezolvă problema subtraversării. El începe abia după intersecţia de pe Calea Bucureşti, înainte de intersecţia de sus de la Universitate. Or, acolo oricum circulaţia este închisă în weekend.
GdS: Cum vedeţi relaţia cu Universitatea Craiova?
P.B.: Comunitatea trebuie să aibă o contribuţie mai mare în actul de gestionare a destinului acestei echipe. Ar fi bine să se înfiinţeze o societate comercială în care primăria să fie parte. Nu poţi investi în echipa lui Mititelu dacă nu ai ceva palpabil, o implicare efectivă. Văd o colaborare în care comunitatea să aibă obligaţii, dar şi drepturi. Sunt pentru acordarea de bani echipei, dar transparent.
GdS: De ce acest lucru nu a fost posibil cu actuala conducere a clubului?
P.B.. Din cauza celor doi implicaÅ£i tot timpul în negocieri, Solomon ÅŸi Mititelu. Nici unul nu era suficient de matur la vremea aceea pentru a accepta punctul de vedere al celuilalt. Problema este că Solomon nu i-a dat bani cum trebuie (2.000.000 de lei - n.r.), a făcut-o cu de la el putere, nu trebuia să se erijeze în a reprezenta consiliul local fără să aibă mandat. Apoi, când am dorit să facem contractul de asociere cu clubul, i-am zis lui Mititelu că, dacă vrea să aducă echipa la Craiova, îi trebuie contract pentru stadion. CondiÅ£ia era să plătească redevenÅ£a restantă, de doar 10.000 de euro. M-am dus la primărie cu oamenii lui, care au fost de acord cu cele discutate, dar el s-a răzgândit. Am ieÅŸit în conferinţă de presă ÅŸi am spus ce s-a întâmplat, iar el m-a sunat să-mi spună: „Băi Badea, eÅŸti un pervers“. „De ce sunt, mă, pervers?“. „Păi, bă, te-ai apucat să dai prin presă...“. I-am spus: „Băi băiatule, nu te joci tu cu mine!“. Eu voi fi sincer ÅŸi necondiÅ£ionat alături de echipa de fotbal, nu alături de Mititelu.
GdS: Cu stadionul cum rămâne?
P.B.: Cel mai bun ar fi un contract de asociere între consiliul local şi Mititelu, în care noi să venim cu infrastructura, iar el - cu echipa şi cheltuieli pentru echipă. El foloseşte ilegal stadionul acum.
GdS: Ar avea nevoie Ştiinţa de un patron nou?
P.B.: Dacă dorim ca echipa să fie preluată, trebuie să i se facă o ofertă lui Adrian Mititelu.
GdS: Aţi fi interesat, ca posibil primar al Craiovei, să cumpăraţi echipa?
P.B.: Ar putea fi o situaţie interesantă pentru comunitate. Echipa ar trebui să fie a comunităţii.
GdS: Deci, i-aţi face o ofertă lui Adrian Mititelu?
P.B.: Numai în urma unui referendum.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages