Premiera lui Ford Mondeo facelift a avut deja loc la Salonul Auto Moscova 2010 , berlina de top a "ovalului albastru" urmând fi prezent la loc de cinste şi în standul Ford de la Salonul Auto Paris 2010. Atâta doar că nu vorbim de un facelift amplu, ci doar de un upgrade binevenit.
Partea frontală nu şi-a pierdut deloc identitatea, amestecul reuşit de sobrietate şi modern fiind acum mairafinat, Mondeo facelift arătând o idee mai americanizat , datorită grilei mai înguste, care evidenţiază sigla ovală. Pe de altă parte, fanta de aerisire din spoiler este mai mare şi are un design hexagonal, în stilul lui C-Max sau al lui S-Max facelift, ceea ce contribuie la accentuarea agresivităţii.
Dacă forma farurilor rămâne neschimbată, în cazul proiectoarelor de ceaţă s-au operat modificări, prinintroducerea luminilor de poziţie de tip LED, într-un mod inspirat . Spatele, în schimb, am fi tentaţi să credem că a rămas neschimbat - totuşi, forma interioară a stopurilor a fost uşor schimbată, iar blocurile optice beneficiază şi ele de tehnologia LED.
Deşi nu pare o modificare importantă din punct de vedere al designului, capota motorului a fost regândită pentru a îndeplini cele mai drastice norme în materie de siguranţă a pietonilor. Spoilerul spate a fost şi el redesenat în partea inferioară, versiunile superioare de motorizare şi echipare având dreptul standard la un mic difuzor, care sporeşte senzaţia de sportivitate.
Nici interiorul lui Ford Mondeo facelift nu este modificat radical, dar este vizibilă creşterea calităţii materialelor, precum şi ambianţa mai apropiată de domeniul premium . Au fost redesenate feţele uşilor, consola centrală este regândită, integrând noul sistem multimedia MyFord, care va fi disponbil şi pe Ford Focus 3, iar acum lumina ambientală este asigurată de LED-uri.
Sub aspect tehnic, Ford Mondeo facelift este garnisit cu unele dintre cele mai noi şi sofisticate sisteme electronice de siguranţă şi asistenţă pentru şofer: Lane Departure Warning, Auto High Beam, Driver Alert sau Blind Spot. Opţional există acum suspensia activă IVDC, controlată electronic şi cu trei moduri de funcţionare: normal, confort şi sport.
Pentru a fi în conformitate cu trendul ecologic, Mondeo facelift primeşte tehnologia Ford ECONetic, aceasta presupunând sistem de recuperare e energiei la frânare, display Eco Mode sau sistem activ de lamele în grila frontală.
Sub capotă, cel mai important lucru este motorul 2.0 TDCi Duratorq, upgradat pentru a corespunde normelor Euro 5, fiind oferit în trei versiuni de putere: 115 CP, 140 CP şi 163 CP. Consumul mediu anunţat este de 5,3 litri/100 km, în timp ce emisiile de CO2 au valoarea de 139 g/km.
Pe lângă acesta mai este disponibil un 2,2 TDCi, de 200 CP şi un cuplu maxim de 450 Nm, graţie sistemului overboost. Acum există şi posibilitatea optării pentru cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj Powershift- opţiune indisponibilă pe motorul diesel de 115 CP.
Motoarele pe benzină sunt în număr de trei: un 1.6 litri Duratec de 120 CP, un 2,0 litri de 145 CP (care va fi oferit şi în versiune alimentată cu biocombustibil E85, dar şi GPL), precum şi un motor de 2,0 litri turbo Ecoboost, în două versiuni, de 203 şi 240 CP. De apreciat consumul mediu de numai 7,7 litri/100 km.
Versiunea cea mai puternică beneficiază de cutie automată Powershift standard, dar şi de sistemul Sound Symposer, preluat de la Focus RS, care asigură motorului în patru cilindri un sound mai sportiv.
În lunile următoare, Ford Mondeo facelift va mai primi un 1,6 Ecoboost pe benzină, precum şi un motor diesel de bază, un 1,6 TDCi Duratorq. Pentru preţuri, va trebui să aşteptăm Salonul Auto Paris 2010.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu